Nieuws

Is LinkedIn onderdeel van jouw sociaal media arsenaal?
12 juni 2018

Social media is nu een integraal onderdeel van een bedrijf, of het nu Facebook, Twitter of Instagram is. Maar er is één platform dat de afgelopen decennia een krachtpatser is geworden: LinkedIn.

Lees meer
Verbinden, hoe doe je dat?
11 april 2018

Ik had zelf even tijd nodig om de verbinding met Nederland te vinden ;-) Jetlag, de griep die iedereen ondertussen heeft gehad en de kou. F*CK wat een kou en een wind & een regen. Maar nu echt Lente, zon en lekker naar buiten. Er is niet zoveel nodig om mij content te maken hoor. Gewoon een beetje warmte, WILL DO!

Lees meer
Mijn beste januari ooit…
01 februari 2018

Het is weer even geleden lieve mensen, maar moest even opladen na een bizar druk en veelbewogen jaar. En kan je vertellen: ’t Is gelukt hoor! I am back;-)

Lees meer
Meeting old friends & new friends
Welk platform past bij jou?
13 november 2017

De keuze is namelijk reuze. Het is zo voor de hand liggend om de meest standaard platforms te kiezen. Maar past dit platform wel bij jou? Is jouw doelgroep hier wel te vinden? En ga je deze doelgroep eigenlijk wel op de juiste manier met social media bereiken? Misschien zijn er andere middelen die veel beter passen!

Lees meer
Tijd, de grootste dief van ons leven…
24 oktober 2017

Jeetje, het is alweer bijna Kerst. Wat vliegt het jaar voorbij... waar blijft de tijd? Herkenbaar toch!? Ze noemen tijd ook wel de grootste dief van het leven. Dus goed en verstandig met je tijd omgaan is belangrijk, want dezelfde tijd komt nooit terug.

Lees meer
Ben jij content?
13 oktober 2017

Ik ben heel content. Maar vandaag heb ik het over cóntent, en niet over contént... Wat is content eigenlijk? De meeste mensen weten intuïtief wel dat content inhoud betekent. Teksten, afbeeldingen, video, noem maar op. Maar vergeet vooral niet de cruciale aspecten. Dat kleine stukje tekst dat mensen moet aansporen om zich in te schrijven voor een nieuwsbrief bijvoorbeeld. Of het PDF-bestand dat achter een downloadformulier schuilgaat. En natuurlijk dat berichtje dat je via social media verstuurt is content.

Lees meer
Waar haal jij je inspiratie vandaan?
10 oktober 2017

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jij je inspiratie vandaan haalt. Zelf luister ik naar klassieke muziek of ga een stukje wandelen en probeer(;-) dan mijn telefoon uit de buurt te houden, zodat ik niet teveel word afgeleid. Maar ik raak ook geïnspireerd door mensen om mij heen.

Lees meer
Wie is jouw doelgroep?
26 september 2017

Best een lastige vraag. We kunnen hier lang of kort over zijn. Maar dit is misschien wel één van de meest lastige vragen. Want het meest voorkomende antwoord is: Iedereen die maar wil. Maar dan maak je het jezelf wel heel moeilijk. Want hoe bereik je iedereen? Er is niet één taal of één ‘tone of voice’ die iedereen aanspreekt. Anders zou het leven er heel anders uitzien!

Lees meer
Het is weer maandag…
18 september 2017

Maandag, het startsein. Een nieuwe week, een nieuwe ronde en dus ook nieuwe kansen... Hoe gaat zo’n maandag bij mij in z’n werk? Opstaan, muziekje aan, koffie, ontbijten, douchen, aankleden en dan lekker aan de bak.

Lees meer
Wat is jouw doelstelling?
11 september 2017

Doelstellingen heb je nodig om ergens gericht op te kunnen focussen en om vooruit te komen. Want stilstaan is geen optie!

Lees meer
Terug van weggeweest…
05 september 2017

Je zal wel denken: Waar zat die eigenwijze chick?! Voor iemand die iets met social media doet, was het natuurlijk verdacht stil op mijn zakelijke social kanalen. Ik ga het je uitleggen. Ik was op avontuur. Want naast dat ik eigenwijs ben, is avontuurlijk zijn ook iets wat bij mijn karakter past.

Lees meer
Bezoek aan DMEXCO - 2016
28 september 2016

Vertrouwen, kwaliteit, data-driven, storytelling en smarter branded content. Dit zijn de termen die het meest voorbij kwamen tijdens mijn bezoek aan DMEXCO in Keulen. DMEXCO is the Global Business and Inovation platform of the digital economy.

Lees meer
Online in gesprek gaan met je klant is een must
26 september 2015

Deze blog schrijf ik na aanleiding van mijn bezoek aan de dmexco (digitaal marketing congres) in Keulen. Het heeft me aan het denken gezet. Ik kan nu nog beter uitleggen wat ik doe en waarom ik dit doe.

Lees meer
Organisch bereik bestaat niet meer…
27 augustus 2015

Soms denk je: ‘Wauw, heb toch zo’n verschrikkelijk origineel bericht geplaatst vandaag op mijn Facebookpagina, Twitter- of LinkedInbedrijfspagina. Hoe kan het nou dat ik zo weinig respons heb gekregen?’

Lees meer
Wat is waardevolle content?
14 juli 2015

In mijn tweede blog schrijf ik over waardevolle content. Want er komt zoveel voorbij. 

Lees meer
Eigenwijz advies positief
En daar is mijn eerste blog!
11 juni 2015

Ik loop al zo lang met het idee om te bloggen, maar het kwam er maar niet van. 

Lees meer
Het leek al te mooi om waar te zijn!
12 augustus 2014

Gratis reclame maken via social media. Facebook is dit jaar gestart de likes op bedrijfspagina's te liquideren.

Lees meer
Social-Coaching genomineerd
05 maart 2014

Social-Coaching is geëindigd bij de laatste drie ondernemingen en nog volop in de race om de onderscheiding ‘Onderneming van de Ronde Venen 2014’ in de wacht te slepen. Wij (Monique & Liana) zijn hier erg blij mee!

Lees meer
Femme Fatale II : wegens succes weer terug
28 februari 2014

Wij ladies vinden het heerlijk om onszelf in de watten te laten leggen. Even weg van de dagelijkse drukte en volledige me-time. 

Lees meer
chiQ
27 oktober 2013

Een evenement waar Eigenwijz Advies verantwoordelijk is voor de marketing en social media. Elke laatste zondag van de maand opent club Roekz Vinkeveen haar deuren voor het betoverende event chiQ.

Lees meer
Femme Fatale
12 oktober 2013

Ladies vinden het heerlijk om zichzelf in de watten te laten leggen. Even weg van de dagelijkse drukte en volledige me-time. Speciaal om hier aandacht aan te geven hebben Wendy Catsburg van club Roekz en Liana van Zwieten van Eigenwijz Advies de koppen bij elkaar gestoken om een exclusieve ladies night in club Roekz Vinkeveen te organiseren: ‘Femme Fatale’. Een uniek concept speciaal voor alle bijzondere ladies van De Ronde Venen en omstreken.

Lees meer
Facebook workshop 55+
04 juli 2013

Van de leeftijsgroep 55-74 jarigen maakt in ons land maar liefst 35% gebruik van social media, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Interstat. Daarmee loopt Nederland voorop vergeleken met de rest van Europa. Nederland heeft dus erg hippe 55-plussers, die de nieuwe manier van communiceren omarmen.

Lees meer